Fonduri Europene pentru Tineri

Daca ai varsta sub 40 de ani si lucrezi in agricultura poti beneficia dethumbsphp1

fonduri europene destinate tinerilor.

Masura prin care se pot accesa aceste fonduri este masura 112 – “Instalarea tinerilor fermieri”.

Sunt cateva conditii de baza pentru a putea accesa aceste fonduri si anume:

  • sa nu detina exploatatia agricola de mai mult de un an de zile, modul de verificare se face printr-o adeverinta eliberata de APIA (Agentia de Plati si Interventii in Agricultura) in cazul in care exploatatia agricole detine doar teren arabil; iar daca detine si animale este nevoie de o adeverinta si un extras cu animalele detinute de la Directia Sanitar Veterinara (DSV).
  • exploatatia agricole  trebuie sa fie de cel putin 6 UDE (unitati de dimensiune economica, acestea se calculeaza in fuctie de cat teren arabil detine sau de cate animale detine), 6 UDE reprezinta 10.000 de euro si suma maxima care se poate obtine este de 25.000 euro daca exploatatia este de cel putin 14 UDE dar sa nu depaseasca 40 de UDE.
  • sa aibe calificare in domeniu, facultate de agronomie, cursuri de calificare in agricultura (APIA organizeaza cursuri in domeniul agriculturii si zootehniei), sau scoala profesionala in domeniul agriculturii.

masuri-active-prin-care-se-pot-accesa-fonduri-nerambursabile-ue-pentru-agricultura_rotator

Daca aceste conditii sunt indeplinite se poate merge mai departe, fie mergeti pe cont propriu si intocmiti dumneavoastra proiectul fie apelati la o companie de consultanta, dar numai in urma unei cercetari mai amanuntite ( deoarece sunt destule firme de consultanta care zic ca intocmesc proiectul si pana la urma clientul plateste si proiectul nu este eligibil, sau nici macar nu il mai intocmesc). Cel mai bine este sa mergeti ep baza de recomandari, daca cunoasteti pe cineva care a primit finantare, ar fi indicat sa vorbiti cu acea persoana si sa va dea mai multe informatii cu privire la firma de consultanta.

Una dinte cele mai serioase companii de consultanta in domeniul finantarii din fonduri europene este ROMCOM, ofera consultanta pentu toate tipurile de proiecte.

Grabiti-va sa accesati aceste fonduri pentru ca mai sunt disponibile pana in 2013, iar din 2010 finantarea nerambursabila se reduce cu 10 % pentru pentru proiectele pe masura 121.

Aici gasesti informatii suplimentare legat de aceasta masura.

117 Responses to Fonduri Europene pentru Tineri

  1. Liliana Ghica spune:

    Buna ziua,
    Va rog sa imi spuneti ce sanse sunt ca un grup de 5 membri(tineri pana in 40 de ani) sa acceseze fonduri europene si daca se pot accesa fonduri pentru mai multe activitati, ca de exemplu: cresterea plantelor si cresterea animalelor. Va rog sa imi recomandati o firma de consultanta din Bucuresti, care a avut rezultate foarte bune.
    Va multumesc!

  2. Andrei spune:

    Se pot accesa fonduri si pe ferme mixte in care se cultiva plante si cresterea animalelor. Eu am avut proiecte in care am avut si animale ( vaci, porci , gaini) si a mai avut si teren arabil ( in care cultiva cereale, chiar si cartofi). Se poate accesa avand mai mule tipuri de culturi si diferite soiuri de animale.
    IN Bucuresti nu cunosc nicio firma de consultata pe care as putea-o recomanda.

  3. Andrei spune:

    Inca ceva, nu se poate depune proiect pe 112 in grup ci se va fce proiect individual pentru fiecare, daca detin fiecare teren arabil sau animale astfel incat sa se realizeze numarul de UDE necesar pentru a depune proiectul.

  4. Andrei spune:

    Pot sa va recomand un coleg de la Galati care va poate ajuta. Numele lui este Stefan Pastia are numarul de telefon 0749 158 586

  5. alin spune:

    buna ziua,
    as dori sa stiu si eu daca este adevarat ca in cazul in care se aproba un proiect,eu trebuie sa fac toate achizitiile si PLATILE si abia dupa aia voi primi eu banii de la ei.
    cum vine asta,pt ca daca aveam eu bani nu mai ceream fonduri,+ ca bancile nu prea dau bani.
    deci ii adevarat ca eu trebuie sa am toti banii initial????

  6. Andrei spune:

    Pentru proiectele pe tinerii fermieri, masura 112, este diferit, aici primesti bani inainte, 60% din suma primita cu acesti bani poti sa achizitionezi ce ti-ai propus prin planul de afaceri.
    Pe alte masuri, cum ar fi 312, 121 aici trebuie sa faci cheltuiala de 100 % inainte si dupa se face o cerere de rambursare pentru a primi banii (procentul de finantare nerambursabila).
    Pe fondurile e uropene ar fi indicat sa ai toti bani si sa faci investitia, dar de cele mai multe ori este invers. nu prea suint bani; oricum nu poti incepe proiectul daca tu nu detii oparte cel putin din bani. Un proiect se poate imparti in mai multe etape pentru a se usura procesul de achizitie si de rambursare.

  7. alin spune:

    Da,am inteles.
    Eu am vrut sa-mi fac un poiect pe masura 312 acum o luna iar dupa ce am rezolvat tot cu materia prima,utilaje,hala,am primit rasp de la firma de consultanta ca “eu am toti banii?”.Eu aveam doar partea mea,dar nu stiam ca imi trebuie toti banii.

  8. Andrei spune:

    Ai putea cere un avans ( daca s-a specificat in cererea de finantare).

  9. Andrei spune:

    In rest doar sa imparti proiectul in doa-trei cereri de plata, binenteles daca se poate imparti, daca este un singur utilaj nu se poate imparti, dar daca ai mai multe utilaje si constructie se poate.

  10. Silviu spune:

    Buna ziua! Am si eu o intrebare. Poti primi fonduri de la UE chiar daca nu vrei sa-i folosesti in agricultura? Eu de exemplu as vrea sa fac un proiect pentru dezvoltarea timerilor si a capacitatilor lor sportive.

  11. Andrei spune:

    Pe aceasta masura, masura 112, nu se poate realiza un astfel de proiect. S-ar putea sa existe fonduri de la ministerul educatie ( suma alocata cred ca este 5950 de euro), nu stiu detalii.

  12. Silviu spune:

    Multumesc! Stiti cumva unde gasesc mai multe detalii inafara de site-ul Ministerului Educatiei??

  13. roxi spune:

    Daca nu am parinti fermieri nu pot sa primesc fondurile?Sau pot si daca nu am parinti fermieri, dar am lucrat intr-o ferma timp de un an?

  14. Andrei spune:

    se poate si daca nu esti din familie de fermieri, dar sa fi lucrat cel putin un an de zile in agricultura

  15. doru coconoiu spune:

    25 hectare ce se poate intrprinde?

  16. Andrei spune:

    depinde ce cultivi pe aceste hectare, in mod normal s-ar putea accesa fonduri pentru tinerii, binenteles mai sunt si alte conditii ce trebuie indeplinite

  17. vasilica spune:

    as vrea o ciupercarie cum sa procedez, merge pe masura 112?

  18. Andrei spune:

    Merge si pe 112. Dar, pentru a accesa masura 112 trebuie sa detii sau sa preiei exploatatia agricola. Cu alte cuvinte ea tebuie sa existe la momentul depunerii proiectului. Pe masura 121 se poate infiinta, dar aici intervine si partea de cofinantare a proiectului.

  19. radu spune:

    as vrea sa fac o ferma agricola , am nevoie de utilajele necesare (teren detin circa 10 ha,dar mai pot concesiona sau lua in arenda ) la ce program trebuie sa ma orientez?? Daca se mai poate ???

  20. Andrei spune:

    IN cazul acesta eu as recomanda sa faci un proiect pe masura 312 daca doresti doar sa achizitonezi utilaje. Pe aceasta masura se pot depune proiecte pana 200.000 de euro nerambursabili, 70% procent. MAi exista posibilitatea sa faci un proiect pe masura 121 dar acolo este cu 40% nerambursabil si poate creste pana la 50% daca asociatul unic este sub 40 ani si cu inca 10% daca terenul se afla in zona defavorizata sau in situl natura 2000.

  21. alex spune:

    asi vrea sa fac o balta pt pescuit sportiv, cu cabane, camping, terenul este dar baraju s-a spart si trebuie refacut. Pot primi fonduri de la UE pt reconstructia barajului si popularea cu peste?

  22. Andrei spune:

    Daca vrei sa accesezi fonduri pwnreu pescuit atunci se poate pe masura 2.1 in cadrul programului operational de pescuit (POP), dar e putin mai complicat. Se mai poate pe masura 313, pe masura aceasta se pot construi moderniza pensiuni (cabane, si alte facilitati de cazare), aici se pot accesa fonduri si pentru amenajarea unei balti.

  23. alex spune:

    ce ar trebui sa indeplinesc pt a obtine fondurile pe masura 313, ce trebuie sa am si de ce am nevoie pentru construirea unor cabane si modernizarea unei balti de pescuit? Multumesc.

  24. Popan Ionut spune:

    Buna ziua.
    Ma numesc Popan Ionut, am 23 ani si ma intereseaza conditiile prin care pot sa intru in posesia unor fonduri nerambursabile pentru o afacere cu chinchila sau cu prepelite.
    Precizez ca dispun de teren si in jur de 5000 euro.

    Va multumesc anticipat

  25. felix spune:

    salut.
    as vrea sa infiintez o ferma care sa aiba ca obiect de activitate cresterea taurilor . am gasit locatia si dispun si de ceva bani sa incep de unul singur dar ideea e k un ajutor e intotdeauna binevenit . o problema ar fi k nu am studii de specialitate. unde m-as incadra ???
    multumesc . o zi buna

  26. Andrei spune:

    Ai putea sa faci un proiect pe masura 121, este cu 50 % nerambursabil.
    Intrebarea mea este: este vorba de tauri pentru reproductie sau de ingrasarea de taurasi?

    S-ar putea si pe masura 112, instalarea tinerilor fermieri, cu conditia ca in momentul de fata tu sa detii acesti tauri ( sau vacile de lapte si taurasi), deoarece se va calcula un numar de UDE-uri, si in functie de aceste UDE-uri se stabileste suma pe care o primesti.

  27. Andrei spune:

    Cursurile de specialitate nu se cer, dar daca le ai iti sunt de folos, pentru ca nu mai trebuie sa faci alte cursuri.
    Ai nevoie daca nu ai cursuri de specilaitate, de cursuri in domeniul agricol, sunt acele cursuri organizate de consulatanta agricola, sau de alte institutii acreditate.

  28. Andrei spune:

    Ionut, ai puta sa accesezi fonduri europene, dar cu sanse mici de aprobare din cauza punctajului si a concurentei foarte mari in cadrul masurii 121.
    Iar pentru masura 112 trebuie sa detii acele pasari, si din cate stiu cred ca au punctaj mic, aceste pasari intra la cetegia alte pasari si au un coeficient de 0,213 pentru 100 de capete. AI avea nevoie de multe. Ai putea sa folosesti si teren arabil pentru a creste numarul de UDE-uri.

  29. Andrei spune:

    Alex,
    Pentru 313 este important ca in zona respectiva sa ai voie ( din punctul de vedere al fondurilor europene) sa construiesti de la zero o pensiune ( cabana), deoarece in zonele dezvoltate turistic nu este voie de cat sa se modernizeze.
    E important sa iei legatura cu un arhitect care iti poate spune cat costa constructia si poate face si proiectul tehnic, iar dupa tebuie obtine o serie de acte, unele mai greu de obtinut alte mai usor.

  30. felix spune:

    salut.
    as vrea sa infiintez o ferma care sa aiba ca obiect de activitate cresterea taurilor . am gasit locatia si dispun si de ceva bani sa incep de unul singur dar ideea e k un ajutor e intotdeauna binevenit . o problema ar fi k nu am studii de specialitate. unde m-as incadra ???

    ……………………..

    *ingrasarea de tauri

    as dori deasemenea sa concesionez sau sa si o suprafata de aprox. 20 ha teren arabil poate si cateva ha de pasune
    dak va fi nevoie la dosar deoarece in zona respectiva sunt sute de hectare de pasune neconcesionate
    dak as dori sa achizitionez un tractor si cateva utilaje anexe da nu neaparat noi mai ma incadrez in aceste masuri? multumesc mult

  31. budiu spune:

    as vrea sa cultiv trandafiri , cu fonduri europene, am sub 30 de ani, nu am studii de specialitate,am terenul agricol,as vrea sa cunosc mai multe amanunte.astept raspuns, va multumesc

  32. Andrei spune:

    Se poate face pe masura 112, dar e nevoie de mai multe hectare de teren, trandafirii ar intra in categoria plantelor si florilor ornamentale. Condinaitiile le-am scris si mai jos si in articol. Intra te rog pe aprdp.ro si acolo gasesti noul ghid al solicitantului si anexa 1 cererea de finantare unde se poate calcula numarul de UDE-uri.
    Daca vrei mai multe detalii poti sa ma suni la numarul de telefon – 0757 571 680

  33. alex spune:

    da cum pot obtine fonduri ca sa fac numai balta, deci pe terenu aceala a fost balta shi in acte tot balta este, dar inainte de `90 au fost lazari shi le`au astupat si acum vreau sa sap 1500cm-2000cm sa dau de apa si trebuie sapat cam 3-4 hectare shi sa o populez cu peste. multumesc

  34. romeo spune:

    Buna ziua !
    Am si eu o intrebare. Detin o suprafata de teren de 2,3 ha teren arabil si asi vrea sa stiu daca doresc sa il cultiv in ce conditii asi putea depune un proiect viabil. Adica pentru a avea ori ce tip de cultura care se preteaza la noi.
    Am 30 ani. Poate imi descrieti si cateva conditii.

    Multumesc anticipat !

  35. iulian spune:

    buna ziua!am si eu o intrebare sunt un tanar de 24 de ani am si 25 de vaci de lapte de vreo 8 luni de zile si vreau sa imi maresc efectivul pana la 50 si as vrea si eu sa accesez aceste fonduri pentru cunpararea unui teren si construirea unui grajd as dori sa imi dati niste detali nu am nici un fel de informati

  36. Andrei spune:

    Pentru constructia grajdului exista masura 121 modernizarea exploatatiilor agricole. Pentru achizitia de teren sau de vaci se poate accesa masura 112 instalarea tinerilor fermieri.
    Prin masura 121 se poat accesa fonduri in procent de 50% finantare nerambursabila.
    Prin masura 112 este cu 100% finantare nerambursabila, dar maxim 25.000 de euro

  37. adrian spune:

    sunt un tanar de 32 de ani si as vrea sa incep o afacere cu vaci de lapte,am deja una si as vrea sa le inmultesc pana la 10 capete,voi putea beneficia de aceste fonduri ? va rog sa imi dati un raspuns. va multumesc

  38. Andrei spune:

    Doar pe o singura masura se dau fonduri pentru achizitia de animale, si anume masura 112 – instalarea tinerilor fermieri. Dar exista o problema in cazul tau, nu detii saanimale suficiente pentru a putea accesa, sau teren agricol. IN cadrul acestei masuri se dau bani in functie de marimea exploatatiei, a numarului de UDE-uri. Intra pe apdrp.ro si vei gasi ghidul solicitantului plus anexa 1 unde vei putea calcula numarul ude-urilor (pagina 8).
    Penru cealalta masura destinat agriculturii s-ar putea face un proiect dar doar pentru achizitie de utilaje si echipamente sau pentru constructii de grajduri. Trebuia sa faci dovada ca detii cel putin 50% din valoarea eligibila.

  39. bogdan spune:

    se mai fac proiecte pt plantari de padure pe 2011 am aprox 5 ha

  40. Andrei spune:

    anul acesta vor fi 4 sesiuni pe masura 221, una in februarie, urmatoare in aprilie si restul in a adoua parte a anului

  41. Marian spune:

    am posibilitatea de a prelua o ferma avand o suprafata de 130 ha in arenda (semanate cu grau fl.soarelui,porumb),am 35 ani, pot sa accesez masura 112 (inst.tinerilor ) si masura 312 pentru a cumpara utilaje agricole

  42. Andrei spune:

    Se poate sa accesezi masura 112. Din punct de vedere al ghidului solicitantului ai voie sa accesezi ambele masuri. Dar eu am avut un caz in care accesase deja masura 312 si a dorit sa faca si un proiect pe masura 112 si nu l-au lasat. Din punctul meu de vedere se poate. Dar mai nou nu cred ca se va mai putea acceasa masura 312 pentru utilaje agricole.

  43. Marian spune:

    daca accesez cele doua masuri simultan,ar fi ok? in leg. cu, cumpararea de utilaje: s-a modificat ghidul sol. pe masura 312?exista ceva oficial in acest sens? sau trebuia sa fac doar prestari servicii catre populatie cu utilajele. multumesc mult

  44. Andrei spune:

    Nu s-a publicat un ghid inca, inca nu e sigur daca se vor mai putea depune proiecte pe utilaje agricole pe 312 in afara codului caen 0161 ( pe acest cod caen se obtin doar 5 puncte, facnd astfel aproape imposibil aprobarea proiectului). Noi am depus proiecte pentru utilaje agricole pe cod caen de paisagistica.
    Eu cred ca ar fi ok sa le accesezi pe amandoau in acelas an, ambele masuri.

  45. abi spune:

    se pot accesa fonduri europene pentru o clinica daca ai o constructie si vrei sa o transformi in clinica medicala sau in centru de permanenta ?

  46. Andrei spune:

    Se poate accesa pentru clinica medicala ( banuiesc ca va ganditi sa achizitionati echipamentele).

  47. abi spune:

    Am o constructie in rosu ,deci terenul si constructia ridicata ,initial trebuia sa fie birouri si citeva apartamente.As vrea sa o pot transforma intr-o clinica pentru copii,maternitate ,etc…in special ceva pentru copii.Unde pot sa gasesc informatiile necesare pentru un proiect? Multumesc.

  48. Andrei spune:

    Daca vorbim de mediul rural lucrurile sunt mai simple, si anume, trebuie sa infiintata o microintreprindere se trece cladirea pe firma noua si de aici luati legatura cu un proiectant ( arhitect) care va va spune ce trebuie sa faceti, va trebui sa faceti un raport de expertiza tehnica, de evaluare a cladirii si dupa ce ati facut acest lucru puteti sa puneti celelalte cheltuieliin cadrul proiectului pe langa achizitionaea echipamentelor.
    Daca investitia este in mediul urban atunci aveti de nevoie de o firma existenta care sa fi avut cel putin 1 an de zile activitate, sa aibe profit. Sa fie o microintreprindere (maxim 9 angajati), dar aici nu e sigur daca se va mai lansa vreo sesiune anul acesta (POR 4.3)

  49. maria spune:

    ma numesc Maria ,am 28 ani ,detin un teren langa oras unde am 25 familii de albine .Cui trebuie sa ma adresez ptr a primi fonduri europene nerambursabile ptr extinderea afacerii ?

  50. Andrei spune:

    Ar trebui sa mai cresteti numarul de familii. Probabil ca in momentul de fata puteti accesa doar masura 141, dar daca cresteti la cel putin 80 de familii ati putea accesa masaura 112 pentru suma de 10.000 de euro. Daca ati avea in jur de 172 de familii atunci am putea vorbi de suma de 25.000 euro. Pentru realizarea proiectului fie vorbiti cu o firma de consultanta ( care are cat de cat experienta in domeniu, proiecte castigate) fie mergeti la consulnta agricola din judetul dvs si ei ar trebui sa va indrume inspre cineva.

  51. liviu spune:

    salut am 32ani si am 20 h pamant arabil si an proprietate si an arenda sant anscris pentru subventie cu 15 h exploatatia este deschisa mai de mult anii an exploatatie mai am si 6 vaci cu lapte mar interesa daca adeplinesc conditile pentru vro masura de fonduri nerambursabile rog sa ma ajute cineva

  52. Andrei spune:

    Daca nu depaseste 6 UDE poti sa depui pentru masura 112, eventual eu ti-as recomanda sa mai cresti ferma rpin arenda sau sa schimbi tipurile de cultura ( legumele iti dau un punctaj bun pentru obtinerea UDE-urilor)

  53. liviu spune:

    ma intereseaza daca am avut acum 9 ani A.F si l-am dat la scadere si cu nr de h care al am ,plus animalele mas acadra an vro masura ca de UDE mas ocupa eu [adica as anfinta culturi an asa hal ancat sami dea UDE]

  54. liviu spune:

    ma intereseaza daca am avut acum 9 ani A.F si l-am dat la scadere si cu nr de h care al am ,plus animalele mas acadra an vro masura ca de UDE mas ocupa eu [adica as anfinta culturile asa ancat sami dea UDE]Multumim tare mult dl ANDREI pentru raspuns dar noi an catunurile care santem nu avem informatie

  55. adriana s. spune:

    am 23 de ani si stau la tara, nu am nici o sursa de venit, dar parintii mei mult pamant. A-si putea accesa un fond european, precizez ca a-si vrea ceva in legatura cu cresterea pasarilor.

  56. cristi spune:

    Salut am o balta de 4 ani,anul acesta vreau sa o sec pentru a fi curatata,pot primi fonduri europene nerambursabile?

  57. Andrei spune:

    Din cate stiu nu se poate

  58. OVIDIU spune:

    Daca sunt angajat la stat pot accesa masura 112
    Nu fac parte din familie de fermieri, am vazut ca se da o declaratie pe propria raspundere ca am lucrat 1 an in agricultura, e de ajuns,
    e valabil daca ai venit, esti angajat, sau doar pentru fermieri e masura 112
    e ambigua definitia in ghidul solicitantului
    vreau sa ma dezvolt pe apicultura am 20 familii
    pe masura 141 nu apar probleme daca esti angajat, am colegi care au accesat
    astept un raspuns, va multumesc anticipat

  59. toma ovidiu spune:

    daca lucrez la stat pot accesa masura 112
    sau daca ai venit nu esti eligibil ci doar fermierii
    pe masura 141 nu e o problema daca lucrezi am colegi care au accesat
    Va multumesc ptr. raspuns

  60. Andrei spune:

    se poate sa accesezi

  61. Alin spune:

    Buna
    Am 18 ani si as vrea sa iau fonduri europene pe masura 112. Am situatia financiara pentru a cumpara terenul agricol, dar problema este ca nu am studiile necesare si nici nu am lucrat in domeniu. Ar fi vreo sansa sa primesc aceste fonduri? . Multumesc

  62. lazar marian spune:

    Marian sunt si va scriu din bruxelles vreau sa inchiriez 2ha teren intr=o zona defavorizata;pe o panta de 20 de grade este trecuta ca zona pt cultivat spune proprietarul eu vreau sa amenajez inclusiv drum de acces imprejmuire gard si sa fac sere pt legume ecologice si la baza de jos a terenului trece un fir de apa unde vreau sa fac o pastravarie am toata documentatia pt asta :Am38 de ani stau in bruxelles locatia este la 25 km .stiti cumva legislatia masurilor este ca in romania???

  63. Andrei spune:

    Nu cunosc detatlii despre modul de operare al fondurilor europene in Belgia.

  64. bodea spune:

    buna,va rog sa imi spuneti daca se poate periada depunerii sesinilor pt masura 112

  65. ANDREI.... spune:

    salu eu am implinit 18 ani si am o cabana neterminata intr-o statiune (la rosu cum se spune) ce ar trebui sa fac ca sa primesc aceste fonduri si daca este posibil??? MULTUMESC!!!

  66. gogo spune:

    Va rog sa-mi spuna si mie cineva unde se publica lista cu proiectele aprobate masura 112 pe 2011. Multumesc anticipat.

  67. Andrei spune:

    Pe site-ul wwww.apdrp.ro la rapoarte de selectie. Dar inca nu s-a publicat lista cu proiectele eleigibile. Cred ca in luna ianuarie o vor face

  68. vasile spune:

    Buna ziua,

    As dori sa accesez programul “tineri fermeiri” pentru infiintarea unei crescatorii de peste(salau, somn), pe o suprafata de 3 ha(tata e proprietarul pamantului), am terminat USAMV , intrebrarea cu care ma adresez la dvs. este urmatoarea: trebuie sa am ceava banuti inainte?
    P.S Locatia e in Judetul Botosani, iar eu locuiesc in Ploiesti.

  69. cristian... spune:

    Buna ziua,
    Tatal meu are 6 vaci,7h,si un tractor mic,dar are peste 40 ani,
    eu ca fiu al lui as putea accesa aceste fonduri.
    Va multumesc.

  70. Andrei spune:

    Da se poate pe masura 112.

  71. preda spune:

    buna ziua
    asi dori sa aflu de ce acte este nevoie pt a obtine fonduri europene pt tineri asi dori sa fac o crescatorie de pui in judetul olt
    terenul il am cam de cat ar mai fi nevoie sa pun eu

  72. Lipsa Tiberiu spune:

    Buna ziua!
    Tatal meu detine in jur de 30 de hectare luate in arenda, combina si tractor si vrem sa accesam fonduri europene pentru infiintarea unei ferme de bovine prin masura 112.E necesar sa detinem initial cateva capete urmand a ne extinde sau se pot accesa fondurile pentru infiintarea de la zero a fermei? Daca pe numele meu nu am nimic ar fi posibil ca tatal meu sa devina administrator( are 44 ani)?
    Va multumesc anticipat!

  73. Andrei spune:

    Se poate sa face, dar tu trebuie sa preiei explaotatia tatalui tau si tu sa o conduci, el nu poate sa fie administrator ( cel putin in acte). Ar trebui ca pe langa cele 30 de hectare sa mai cumperi inca vreo 5-10 vaci. Banii pentru masura 112 se dau in functie de marimea exploatatiei pe care o vei prelua.
    Tatal tau nu mai poate sa fie administrator si datorita varstei si datorita faptului ca nu pot fi doi administratori.

  74. Lacramioara spune:

    buna ziua am fost sa accesez proectul pe legumicultura solarii ,eu am 1 ha gradina care este proprietate ,iar 6ha luate in arenda ,mi sa spus ca nupot accesa fondul ptr ca de la cine am luat terenul nu trebuie sa aiba nimic (purcel ,vite etc.) ce trebuie sa fac ? nu am bani sa cumpar 6ha

  75. Andrei spune:

    De la cine ai preluat exploatatia trebuie sa nu mai declare nimic la apia sau la dsv pe numele lui. Altfel ar trebui sa iti dea si animalele.

  76. bogdan spune:

    ba voi nu stit nimic de fonduri pentru foti sunt facute nu pentru no bafta

  77. bogdan spune:

    sa im spuna si mie cineva care a primit bani ca eu am fost respins de 4 ori birocrati este foarte mare bafta

  78. bogdan spune:

    am o intrebare .detin un pamant arabil de 60 de ari si as vrea sa imi fac o balta de pescuit crap in special.cine stie daca as putea obtine fonduri pt aceasta

  79. Andrei spune:

    Nu cunosc informatii despre fondurile pentru pescuit ( acvacultura).

  80. stelian spune:

    asociatia crescatorilor de animale prospat infiintata a concesionat islazul primariei.Acesti membri pot sa construiasca un grajd pe islazul concesionat pe bani proprii sau pe proiect?

  81. Andrei spune:

    Se poate si prin proiect, pe masura 121, 50% nerambursabil maxim 800.000 de euro.

  82. Dragos Serban spune:

    Firma de consultanta DVD Consulting, activand in orasul Constanta prin 5 consultanti profesionisti ce se ocupa cu atragerea de fonduri europene incepand cu anul 2007, invita tinerii si studentii sa nu ezite in a ne contacta si a se deplasa la sediul nostru pentru discutii lamuritoare in privinta posibilitatilor de deschidere a unei afaceri si a beneficierii de cei 10.000 euro nerambursabili oferiti de stat pentru tinerii cu varsta de pana la 35 de ani. Va stam la dispozitie la tel 0729022685, 0747612765

  83. DANA-MARIA spune:

    DANA-MARIA
    As vrea sa cultiv capsuni in camp si inca nu stiu cata suprafata ? ar trebui pentru a dispune de cele 6UDE pt masura 112 detin teren si ceva bani, iar daca anul acesta as acesa masura 112 anul viitor pot sa accesez 121 ?multumesc

  84. Andrei spune:

    Da se poate accesa si masura 112 ai masura 121, pentru capsuni ai 3,9 UDe la hectar, asta inseamna aproximativ 1,5 ha petnru 6 UDE ( 12.000 euro) iar pentru suma maxima de 40000 euro ai nevoie de 3,3 ha. IN momentul depunerii proiectului trebui sa ai declarata cultura la APIA si implicit ( daca se poate cultiva atunci trebuie semanate capsunile inaite de depunerea proiectului). Pentru 112 nu ai nevoie de bani pentru proiect, decat ca sa infiintezi cultura de capsuni.

  85. Dinu spune:

    Spune’mi, te rog, vor mai fi sesiuni pentru 112 si in 2013 sau cea de anul asta, din toamna este ultima?

  86. Andrei spune:

    Anul acesta a fost alocata toata suma disponibila pentru 112, anul viitor nu cred ca va mai fi vreo sesiune, doar daca se vor aloca alte fonduri.

  87. Alina spune:

    Buna ziua. Pentru infiintarea unui magazin cu profil agricol unde se vand seminte, pomi, insecticide, fungicide, ingrasaminte etc se acorda aceste fonduri europene?
    Multumesc.

  88. Andrei spune:

    Nu se acorda fonduri pentru comert ( cel putin pe FEADR). Stiam de o linie de finantare in care se puteau primi maxim 80.000 de lei, mai multe detalii nu stiu pentru ca nu am facut priect pe aceasta linie.

  89. Alina spune:

    Eu de exemplu am 1200 mp teren concesionat de la primaria localitatii unde locuiesc, aici mi-am construit si casa unde locuiesc impreuna cu sotul si fetita noastra. Am terminat facultatea de horticultura dar nu am lucrat niciodata in acest domeniu. As putea solicita pentru constructia unui solar? Cam cat ajunge costul unui astfel de proiect?

  90. Andrei spune:

    De la 10.000 de euro la 60-70 de mii de euro. Depinde ce doresti, daca vrei sa investi in echipamente de calitate atunci costa. Sunt doua linii de finantare pe care se pot depune, 112 si 121.
    Pe 112 pot depune tineriicare se instaleaza pentru prima data intr-o exploatatie agricola, cu mentiunea ca trebuie sa preia o exploatatie sau sa infiinteze una. Ca sa primesti fonduri pe aceasta linie, in cazul tau pe solarii, ar trebui sa aki deja solariile construite ( o suprafata de 35 de arii) pentru suma de 40.000 euro si cu acesti banii sa mai construieti alte solarii.
    Pe 121 poti sa construiesti solariile prin proiect dar primesti doar 50%.

  91. gelu spune:

    sal am 36 de ani si mam instalat la tara din 2009 am o casa cu gradina de aproape 4000 de metri patrati si intentionez sa fac niste solariii [legume] si detin si si o suma de bani in euro si mai intentionez sa cumpar inca 2 hectare daca gasesc in viitorul apropiat pentru a ma extinde .mar interesa daca pentru legumicultura se poate accesa vreo masura si la care mas incadra. solariile inca nu le am construite dar ma apuc imediat dupa ce recoltez.

  92. gelu spune:

    aaaaaaaaaa si am uitat timpul e cam scurt nu stiu daca mai am timp pana la 13 iulie ca am auzit la tv ca sa prelungit pana la data asta,,,, urmatoarea sesiune care ar fiiii.?????/

  93. Andrei spune:

    Sesiunea pe tinerii fermieri s-a prelungit doar pana in 6 iulie. Timp nu mai este, anul acesta nu va mai fi alta sesiune iar pe anul viitor nu e nimic sigur.

  94. gelu spune:

    ok ms mult …..bfttttttt cine stie ce o mai fiiiii

  95. Ioan spune:

    Am 10 h de pamant,din care 4 h arabil si 20000 de euro!am facut o scoala cu domeniu agricol in elvetia.vreau sa-mi fac o ferma de cresterea taurasilor in jur de 25 de buc!pot accesa fonduri nerambursabile pentru inceput?mai detin si 20 familii de albine!va multumesc!

  96. OANA spune:

    buna seara !
    am 29 ani si detin 2 balti si as vrea sa stiu daca as putea accesa fonduri nerambursabile pt extinderea si amenajarea lor?

  97. Andrei Bondar spune:

    Din cate stiu nu sunt fonduri disponibile pentru piscicultura, nu sunt linii deschise momentan.

  98. adrian manolache spune:

    buna seara,ma numesc Adrian am 29 ani,as vrea sa stiu daca pot accesa fonduri europene pentru infiintarea unei firme de prelucrarea si reciclarea deseurilor.Va multumesc

  99. Andrei Bondar spune:

    Da se poate face un proiect prin masura 312, se va infiinta o firma in mediul rural.

  100. Nicu spune:

    buna seara ma numesc Nicu si am 21 de ani,as vrea sa stiu daca pot accesa fonduri europene pentru infiintarea uneu micro ferme de prepeliti

  101. Stefana Aron spune:

    Buna am si eu o intrebare am 18 ani si vreau sa stiu daca asi putea sa accesez masura 112 sau o alta masura pt realizarea unei micro-ferme.

  102. Andrei Bondar spune:

    daia ai terminat un liceu se paote, daca nu atunci pana nu termini liceul nu te poti instala ca si tanar fermier.

  103. Andrei Bondar spune:

    pentru o ferma de prepelite nu sunt fonduri europene. Cel putin in cadrul masurii 112 nu se poate, iar pe 121 la fel nu am vazut sa se poata face ceva pentru fermele de prepelite, doar pentru gaini.

  104. Elena spune:

    Buna ziua,
    Am 36 de ani ,sunt recent venita in tara,ma fost plecata timp de 8 ani in strainatate la munca,as vrea sa stiu daca pot accesa masura 112 pentru infiintarea unei ferme de crestere a gainilor l.Trebuie sa am teren proprietate personala?cat?

  105. mary spune:

    buna …am 25 de capre , 4 vaci si pamant si am dori sa accesam si noi masura 112 sotul meu are 32 de ani iar eu 29 se poate sa accesam amandoi sa facem o microferma ma puteti ajuta cu un sfat trebuie sa merg si daca se poate sa avem si pamant care este in arenda de la bunicii nostri daca ne ajuta cu ceva…astept raspuns va multumesc

  106. neamu florentina spune:

    buna seara,am si eu 80 de capre.si 60 oi ,am grejd facut iar terenul de sub grajd e luat in concesiune de la primarie pe 25 ani,mentionez ca nu am pamant deloc adica proprietate si nici in arenda,pot accesa vriun fond european,mentionez ca sotul lucreaza la stat si eu la particula,avem animalele de 3 ani si nici nu am incercat sa accesam fonduri

  107. neamu florentina spune:

    am uitat sa spun sotul are 30 ani iar eu 25

  108. Dragos Capatina spune:

    -In atentia domnului Andrei -
    Buna seara, sunt un tanar doritor de a deveni independent financiar.Domnule Andrei, mi-ati fi de un enorm ajutor oferindu-mi o minima atentie: As fi atras de o crescatorie la cheie de CHINCHILLA, avand nevoie de aparatura, custi,hala in sine tot …imi puteti spune cum as putea obtine fonduri UE pt dezvoltarea ei?Se poate avand un minim de 40 % ?

    Multumesc

  109. hangan cristian spune:

    buna ma numesc cristi, am 15 oi, pamint nu pre muli pasari porci si as vrea sa imi fac o ferma cu multe animale si pasari, experienta in agricultura am ca am crescut la tara, ce spuneti as putra obtine fondurile? si in ce masura masi incadra. am 25 de ani.

  110. csiki irma spune:

    buna seara,a vrea sa stiu ce sansanare de o tanara pete 40 ani?
    multumec

  111. Csiki Ocsi spune:

    multumesc dar sant peste 40 de ani si atunci pot sa muncesc pana mor……….?

  112. saman spune:

    cata suprafata imi trebuie sa construesc un solar si sa iau fonduri europene

  113. Puteti sa-mi spuneti daca se dau fonduri pe porumbei?

  114. Florina Gaina spune:

    buna ma numesc florina si doresc sa stiu ce conditi se inpun pentru aceste proecte petru tineri eu am 37 de ani si vreau sa cultiv zmeura pe o suprafata de 2600mp

  115. NEACSU spune:

    SALUT MA NUMESC MARIAN SI AS VREA SA STIU DACA POT BENEFICIA DE UN CREDIT PENTRU O MICA FERMA DE CAPSUNI LUCREZ DE 6 ANI IN DOMENIU IN ANGLIA SI AS VREA SA IMI DESCHID UNA LA MINE IN TARA

  116. Alina spune:

    Buna ziua, ma numesc Alina, am 23 de ani si doresc sa stiu ce conditii se impun pentru accesarea masuri 112, pentru dezvolarea unei ferme de porci vietnamezi, mentionez ca in mementul de fata detin 15 porci.

  117. lucian spune:

    Buna ziua ma numesc Lucian am 18 si am terminat liceul vreu sa accesezi fonduri europene pentru achizitionarea de utilaje. Am parinti crescatori de animale pot accesa fonduri europene. Va multumesc

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

